Ögonblick vecka 31

Måndag.
I många långa dagar har jag gått och väntat på regnet och åskan som lovats komma och oj vad jag längtat. Luften är fuktig, mitt huvud bultar och träden skrumpnar ihop trots idogt vattnande. Idag garanterade apparna att ovädret skulle komma. ÄNTLIGEN!!! Åskan och regnet kom. Kom överallt i närområdet (enligt alla FB statusar). Vi till och med såg åskmolnet, kunde nåstan höra ett muller men nej... Solen sken, mitt huvud bultade vidare och vår överläppar dryper fortfarande av svett.
 
Tisdag - kräver en färgbild.
- Mamma, du ser annorlunda ut. Du ser inte ut som en get som du brukar göra. Du är liksom grön runt ögonen och prickig på armarna...
 
OK. Jag väljer att fokusera på att jag inte ser ut som en get längre.
 
Onsdag.
Fröken gillar populärmusik och mosters radio (RixFM). Den lille mannen har två favoritlåtar. Den ena är BETTER MAN, den andra är Gangnamn Style. Han vrålar med i texten. Han gör dansstegen. Han har funnit sin egna Macarena.
 
Torsdag.
Fröken fick äntligen som hon ville. Vi åkte till den hemliga lekplatsen hon upptäckt med dagis. Det tog oss många felsvängar, oändliga suckar från femåringen som kommit in i någon form av tidig preteen. 
 
- ÅH! Du förstår ingenting. Men suck... Pinsamt mamma. Pinsamt!!
 
Men vi hittade dit tills slut (den låg precis där hon sa) och vilken lekplats!
 
Fredag.
Återbesök på vår nya favorit. Rutschkanan är brant och lång med ett enormt gupp på mitten.
 
Lördag.
Vi träffade mina idoler. Innan för att de är fantatsiska karaktärer. Nu för att de såg helt oberörda ut av att spela teater och sjunga under en timme i gassande sol. 
 
Söndag.
Fröken har haft en kompis här. Det här är vad vi sett av dom. Discodunket är det vi hört från dom. Rutorna har skallrat, dörren har skallrat. Jag har gjort misstaget att knacka på dörren och sticka in huvudet för att säga att maten var klar. Framtiden är redan här och de djupa suckarnas era har börjat.
Kommentera inlägget här: