Tempus vs. den lille mannen

 
- Pappa, i morgon så såg jag en utter springa förbi mig när jag satt på min stol såhär. Den sprang kilometer fort där borta.
 
En typisk liten man berättelse. Det svåra är inte tidsresorna utan att han sällan pratar om saker han själv hittar på utan om saker som han bara inte vet vad det heter. Som när han sa att han sett en varg när han var ute med den äkte mannen och fröken någonstans i Gästrikland och jag och den äkte mannen skakade på våra huvuden och 
 
- Näääää, en varg? Är du säker? En varg vid forsarna. Är du HELT säker...? Omööööjligt....
- Ja, det VAR en varg. Den var röd och hade vitt på svansen och under huvudet. Den var KILOMETER snabb!!!
 
Vargen var en räv och jag och den äkte mannen blev slagna på fingrarna. Aldrig avfärda ett barn berättelser.

Jag blev dessutom grymt avundsjuk då jag växt upp i en skog och bara sett räv en endaste liten fjuttig gång. Den sprang ut framför min cykel och jag var en decimeter från att få se den på riktigt nära håll, förmodligen med inälvor och allt.
Kategori: Allmänt Taggar: barnberättelser, chaos days, räv, tempus, varg;
Elin:

varje gång jag läser om dina barns påhitt osv så undrar jag hur jag va som barn, och blir lite sorgsen över att det inte bloggades om det på den tiden :P hade älskat att läsa om mina knasiga historier osv (förutsatt att jag va lika knasig då som nu).

Svar: Jag skriver för min skull för att kunna gå tillbaka och minnas. Det är min dagbok. Men klart att jag hoppas att ni andra gillar det också :-)
Ann-Christin

Kommentera inlägget här: