Stoppklossar och sommarvatten

Med gårdagens vinst i bakhuvudet tänkte jag idag ge mig på det här.
 
Med hänsyn till den äkte mannen tänker jag inte berätta att han råkade slå ned den nya pålen precis vid det gamla T-kprsten och slos ut slangen till sommarvattnet. Vi kan istället säga att det var dags att byta T-kors då det började uppnå en ålder av antikvitet som också är en del av sanningen.
 
Utrustad med gummistövlar, skiftnycklar och rörtång började jag glatt. Sedan gick det såhär.
 
 
Ett minihål på slangen där stoppklossen suttit och en helgstängd järnbod och vattenkaskader och en nerskvätt fröken och en blöt vänsterfot senare såg jag mig besegrad. Jädra hål.
 
Kategori: Allmänt Taggar: T-korsning, slang, sommarvatten;
Mrs G:

Oj hur gick det? Kunde ni stänga av vattnet någon annanstans?

Kommentera inlägget här: