Hur underhåller man barn på flygresor?

Snart åker vi äntligen till släkten i USA! Inneboende husvakt är fixad, långtidsparkering är bokad, presenter är äntligen inhandlade (den svåraste biten, jag har involverat halva stan).
 
Nu behöver jag ER hjälp - hur underhåller man två sociala barn med mycket energi under en flygresa på nio timmar utan iPad.
Kategori: Utflykter & Resor Taggar: Chicago, Flyga med barn, Rockford, USA, chaos days;
Elin Magnusson:

um. om det är helt internet fritt på planet, kanske typ målarbok/lättare pyssel?
kanske någon form av spel finns som kan funka?
jag vet iaf att jag brukade rita på flygresorna som barn, fast då fanns ju inget som hette ipad osv :P

Svar: Pysselböcker är fixade och små presenter likaså. Det får bära eller brista. Vi är ju inte de första som långflyger med småbarn :-)
Ann-Christin

Anonym:

Åh hua.. Tänkte just skriva iPad.. Köp massa pysselböcker pennor :) kanske planet har skärm o filmer?

Johanna :

När vi flög med vår son första gången fick jag tipset att ha med små presenter, gärna inslagna. Inget stort, men saker de inte sett eller haft tidigare o både saker som går att leka med och äta. Hade ex med mig en liten bil, godisklubbor, olika djur i plast, en röd grävskopa (fortfarande favorit) osv. Fungerade oväntat bra för oss och hade förberett samma till hemresan.

Lycka till och trevlig resa !

Svar: Mycket bra tips - tack! Jag har nu köpt smådjur och klistermärkesböcker och små flygplan :-)
Ann-Christin

Johanna :

Kanske ska tillägga att presenterna portionerades ut vid lämpliga tillfällen under hela resan ;)

Svar: :-)
Ann-Christin

Kommentera inlägget här: