#shopless 2014

Jag skickade ett mer eller mindre panikslaget (och så här i efterhand ett ohyggligt självömkande) sms till KikanDet stod något såhär - "HJÄÄÄLP jag har absolut ingenting att ta på mig!!!!".
 
Jag stod framför en överfull garderob som hånade mig. 
 
Kikan och jag har ingått en helig pakt att inte köpa några kläder under 2014. Lätt för vissa, svårt för oss impulshoppande klädentusiaster.
 
Jag fick ett svar av henne - "Ta en färgglad tröja och ett par jeans".
 
Sedan kom det yttreliggare ett sms - "jag har kläder som jag inte använder, jag skickar upp ett paket till dig".
 
Vi gör så ibland. Byter och lånar kläder med varandra och idag fick jag chansen att hämta ut paketet som legat och pyrt på posten. Fina tunikor och klänningar!!
 
Bara åtta månder kvar av #shoppless2014...
 
Men det här är ändå bra. Det har fått mig att stanna upp och tänka och inte impulshandla nästan alls. Det här är bra!
 
Elin:

hehe, sen jag blev tillsammans med Jonny så har jag också blivit bättre, jag står där i affären, och tänker på vad han kommer säga när jag kommer hem..
och plötsligt försvinner glädjen i att spontanhandla :P

Kikan:

Underbart!! :)

Kommentera inlägget här: