Urjobbiga ting

Ni vet när man har börjat störa sig på något så är det helt omöjligt att sluta störa sig på det för all framtid?
 
Jag får till exempel stora nippran när någon smaskar och det kliar i hela mig när någon äter äpple och jag kan får tokspel när det prasslar i biosalongen. Sedan i förrgår kan jag lägga till ännu en sak på listan.  Den här:
Vi har ärvt det här jättefina tidtagaruret av den äkte mannens pappa och i just förrgår kunde jag inte hålla min långa klåfingriga fingrar borta från den lilla pinnen på framsidan och klockan tidtagningen gick igång. 
 
Klockan tickar. Högt. Den står i köket och jag hör den vart jag än är. Jag hör den i sovrummet. Klockan tickar till mig i tvättstugan. Den tickar energiskt ända in på toaletten.
 
Tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick....
 
Tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick!!!
Och vi kan inte stänga av den... (tick-tick-tick-tick-tick). Jag har flyttat på spaken fram och tillbaka till "stopp" och "start" och snurrat på skruvarna på baksidan och snurrat lite till (tick-tick-tick-tick-tick) på skruvarna åt andra hållet. Inget hjälper, den tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick-tickar glatt på.
 
Den som inte är lika glatt sinnad är jag. Denna vackra röda klocka driver mig till vansinne om den inte snurrat klart snart.
 
Tickelitickeliticktack. 
Tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick-tick!!!
 
Tick-tick!
Kategori: Elände Taggar: chaos days, irriterande saker, smaska, äta äpple;
Kommentera inlägget här: