Den lille mannens första fisketur

Hans pappa, den äkte mannen, lider av fiskemani. När vi bodde i Stockholm stod han med torrbyxor i hallen framför spegeln och låtsasfiskade. Jag gillar också att fiska men jag föredrar att inte få någon fisk om ingen annan är i närheten så att jag måsta ta i den när den sprattlar. Uuuuhw.... Otäckt det där, med sprattlet.
 
Idag var det första gången den lille mannen var med. Fiskade nappade bra och den lille mannen  fångade sällskapets första fisk! Jag är övertygad om att jag hade fler stora gäddor på min metkrok men att kroken var för liten för att få upp dom. Det är sant. Säkert ett par meter stora gäddor var och åt mask på min metkork... Typ.
 
Anonym:

Så mysigt :) min kille fiskade oxå för första gången för ett litet tag sedan :)

Svar: Han pratar fortfarande om det. Kollar in fiskehåvar och spö och allt annat som jag inte har koll på. Den lille mannen blev fiskenörd direkt. Fiskar och dinosaurier, det är grejen :-)
Ann-Christin

Kommentera inlägget här: