En ensam natt

Plötsligt händer det... 
Sent igår kväll gick fröken in till mig och den äkte mannen där vi låg i vår säng och var osociala. Han låg och slösurfade cyklar, jag kollade ikapp Midsomer Murders på SVT Play. 
 
Hon brukar komma in och lägga sig mellan oss för att somna om. Alla våra försök med att bära tillbaka henne till hennes egna säng slutar alltid med att hon blir klarvaken hur djupt hon än sover så snart vi tänkt tanken att hon djupsover och att det är riskfritt att bära över henne.
 
- Jag hör er, jag vill inte!!! muttrar hon utan att öppna ögonen.
 
Men igår. 
Igår kom hon in i vanlig ordning. Sedan hände följande.
 
1. - Hej! Jag är törstig. Ni har min vattenflaska.
2. Hon drack.
3. Hon drack mer.
4. Hon drack jättemycket.
5. Hon tog med sig flaskan in till sitt rum.
6. Hon somnade om i sin säng.
7. Den äkte mannen och jag stirrade på varandra som två abborrar.
8. Den äkte mannen var tvungen att gå in och kolla om hon faktiskt sov eller om det handlade om någon form av dolda kamera.
9. Han konstaterade att det gjorde det inte.
10. Vi nöp oss i armen. 
11. Firade med ett mindre fyrverkeri och champagne.
12. Vi hade svårt att somna när hon inte låg mellan oss och puttade på oss och snodde våra täcken och kuddar.
 
Kategori: Allmänt Taggar: chaos days, somna om, sova i egen säng;
Kommentera inlägget här: