Mat i värmen

Vi vill inte äta och är inte speciellt hungriga. Det vi levt på sedan värmeböljan böljade in över oss är:
• Juice 
• Salta pinnar
• Frusna fiskpinnar (de föredrar dem så)
• Broccoli
• Glass
• Vatten
• Persika

Eventuellt smyger sig en pastabit in eller en potatis någonstans. Eller en yogurtskvätt. Jag smygäter också mörk choklad bakom ryggen på man och barn. Den smälter ju i värmen, jag gör dem nästintill en tjänst. 
Vi täcker alltså eventuellt nästan upp delar av matcirkeln.
Kategori: Allmänt Taggar: Ingen matlust, chaos days;
Anonym:

Åh, ja känner mig så taskig mot Elias när ja tvingar han å äta.. Jag själv känner ju att man inte alls e sugen :/ frysta fiskpinnar - fr testa :)

Svar: Testade du? Frusna köttbullar har också blivit en stor grej här...
Ann-Christin

Anna:

Bra idé med frysta fiskpinnar, har jag aldrig haft en tanke på. Men det är lite väl varmt nu, längtar efter svalare temperaturer igen. Men bara svalare - inte kalla! :)

Svar: Jag har dock inte provat de frysta pinnarna själv, ser för rysligt ut men kidsen äter :-)
Ann-Christin

Kommentera inlägget här: